Al tien jaar impact! De Schoolschrijver maakt kinderen op basisscholen taalsterker. Door Corona bleven in 2020 de jubileumslingers in de kast, maar werd voluit ingezet om de programma’s te versterken, met een jaarlijn om nog meer kinderen te bereiken vol digitale programma’s.
Voor de zesde keer hebben wij het jaarverslag mogen ontwerpen met creative direction en heldere infographics. In prima samenwerking met de eindredactrice Cindy Eijspaart van De Schoolschrijver.
DPID versterkt alle merkuitingen de uitstraling van De Schoolschrijver met een toekomstgerichte merk- en communicatiestijl. Daarmee maken we de organisatie onderscheidend, herkenbaar en sterker.
Kom naar onze open dag, dat wil toch iedere middelbare school...
Iedere middelbare school kent ze, de open dagen, kinderen enthousiast maken voor stappen richting hun toekomst. Maar hoe zorg je dat jouw school groeit? Natuurlijk is er de website, maar de campagne omvat meer, met de posters laat je onbekenden zien wanneer ze welkom zijn. Daarnaast laat je met een brochure de toekomstige leerling (en hun ouders) thuis alles nog eens rustig nalezen. En kun je met flyers specifieke sterke aspecten toelichten.
Als ouder van pubers heb ik zelf al een hele reeks middelbare scholen in Amsterdam bezocht, en uiteraard ook hun voorlichtingsmateriaal en de diverse websites uitgebreid bekeken. Scholen van naam en faam, zoals het Barlaeus Gymnasium en het Amsterdams Lyceum. Dan zie je dat alle uitingen die wij al sinds 2012 mogen maken voor de Helen Parkhurst in Almere, helder, informerend én wervend zijn.
Maar nog veel belangrijker: een groeiende, bloeiende school als resultaat!
Mocht u zelf bij een middelbare school werken, of een school kennen waar de communicatie of het merk een versterking kan gebruiken, bel of mail me gerust: Dirk-Pieter van Walsum / 020 6222121
Credits campagne
Redactie: Gon Kiesewetter
Eindredactie: Hans de Wit en René Veldkamp
Fotografie: Gon Kiesewetter en Sven van der Vlugt
Vormgeving: DPid Ontwerp Amsterdam
Blijf bewegen! vernieuwde fysiotherapie website
Letterlijk bewegen natuurlijk, of je nu fietst of rent, ook je website en ux moet je af en toe ‘in beweging’ zetten. Paulien Tempelman begrijpt dat, en dus mochten we FysioCentrumHoorn.nl vernieuwen…. De site is voorzien van diverse praktische snufjes, die aanvragen van behandeling super makkelijk maken , je kunt alvast ‘3D binnenkijken’ in de praktijk en supersnel in contact komen, uiteraard alles responsive en dus prima vanaf de iPad, smartphone of laptop te gebruiken.
Wees alert op cybercrime, infographics die razendsnel de risico's van onbeveiligde e-mail tonen
Phishing, malware, ransomware, factuurfraude... alle ondernemers hebben er vroeg of laat mee te maken. Weet u hoeveel risico’s een niet beschermd e-mailtje loopt? Onze nieuwe klant Ciphermail weet als geen ander hoe je organisaties helpt met veilige e-mail server oplossingen. Naast een beursfolder hebben we met infographics de risico’s glashelder in beeld gebracht.
Mens en organisatie, voortdurend verbeteren
Meer-waarde verbeterd organisaties, er zijn veel organisaties die dit claimen, de inhoudelijke sterke mensgerichte aanpak van Wiebe's levert langdurig bewezen effect.
Wij hebben de website aangepakt: Helder, compact en eenvoudig zelf bij te werken. De site is voor mobiele apparaten geoptimaliseerd. Dat houdt in, dat je met je smartphone of tablet nu nog makkelijker de inspiratie voor verbetering kunt bekijken. Zo wordt Meer-waarde creëren wel heel erg leuk!
Dompel je onder in de wereld van organisatie-verbetering op www.Meer-waarde.nl
Blijven vernieuwen - digitaal platform
Als organisatie moet je blijven vernieuwen, ook onze opdrachtgever De Schoolschrijver blijft zich ontwikkelen.
De media staan er vol van, er zijn nog veel te veel laaggeletterden in het basisonderwijs.
Afgelopen najaar hebben we de vormgeving van het educatieve platform ontworpen, met dit platform wordt een start gemaakt om de lessen van De schoolschrijver te vertalen naar een digitaal multimediaal aanbod. Met het ontwerp helpen we de ervaring van De schoolschrijver zo dicht mogelijk naar het digitale platform te brengen.
Scholen blij, leerkrachten blij!
Twee merk-logo's van DPid in LogoLounge 10
LogoLounge is een vak-publicatie die jaarlijks de beste logo's van over de hele wereld beoordeeld.
De editie van dit jaar ontving meer dan 37.000 inzendingen, waarvan een vakjury er 2.500 geselecteerd heeft. We zijn er dan ook best trots op dat twee van onze eerder ontworpen logo’s (Quby en Phidian) zijn opgenomen in de jubileum editie van deze uitgave.
Ontwerp studieboek - Creating a playground for C.L.A.S.S.
DPid heeft de afgelopen weken met veel plezier de art direction en het ontwerp van het studieboek Creating a playground for C.L.A.S.S. (Character, Leadership and Social Skills) verzorgd. Het prachtige engelstalige werkboek, versterkt op een heldere overzichtelijke manier leiderschapsvaardigheden, sociale vaardigheden van studenten. Het boek wordt uitgegeven door Insite / Reckoning,
Zelf dit boek van 140 pagina's in handen krijgen? klik hier om het boek te bestellen
Shawna Snow, Director of Reckoning over het ontwerp: You guys did an amazing job!! I am so happy with your work, your eye for detail. I am so grateful for all your hard work! Thank you so much!
Zorg dat je gezien wordt: Signage voor Fysio Centrum Hoorn
Waar je ook gevestigd bent: in een bedrijfsverzamelgebouw, aan een drukke straat of op een bedrijventerrein, het belangrijk om je bedrijf te laten zien. Voor klanten/opdrachtgevers een vertrouwd gezicht en voor passanten is het gelijk duidelijk welke expertise de onderneming in huis heeft. DPid heeft voor Fysio Centrum Hoorn afgelopen zomer duidelijke signage op de ramen ontworpen. Herkenbaar vanuit de identiteit, van buiten chic, en van binnen een fraai glas in lood effect.
Trakkies Webdesign
Internet of things ondergaat een geweldige boost momenteel. Trakkies is hierin een voorloper met het ontwikkelen van een reeks toepassingen die ons leven makkelijker maken. Samen met developer Marc Persoon hebben we in opdracht van Trakkies de internationale website Trakkies.com een nieuwe up-to-date vormgeving gegeven.
Prachtig Slotfeest in de Amsterdamse Stadsschouwburg
Een prachtig slot van dit Schoolschrijverjaar in de Stadsschouwburg Amsterdam met Abdelkader Benali, Freek de Jonge, zo'n 1200 enthousiaste kinderen, altijd inspirende schoolschrijvers en onze vormgeving van het digitale decor.
Turn the page - illustratiestijl
Turn the page - illustratiestijl: Sla het blad om naar een nieuw hoofdstuk in iemands leven. Vanuit een ander perspectief bekeken. In beweging, onderweg naar en focus op… positief realisme met een twist. Belangrijkste uitgangspunten voor de beeldcommunicatie van Fivoor zijn:
- eenvoud en helderheid
- bijzondere perspectief
- impact
Vanuit het concept: sla de bladzijde om (van dit hoofdstuk in je leven) zie de Fivoor identiteit en de slogan "Verder kijken, verder komen" hebben we deze illustratie stijl ontwikkeld en uitgevoerd, onder andere toegepast in deze roll up banners.
Fivoor wordt steeds zichtbaarder.