Background
Jørgenstil is the artistic outlet and music studio founded by Jørgen Hvirring. True human labour creating music, not machine-built but musicans composing audio productions forms the brand essence.
Challenge
Dirk Pieter van Walsum, brand strategist at DPid: “The music scene is over crowded, adding a distinctive new brand takes guts. It is a joy to work with a Jørgen turning thoughts, vision and music into a visual style.
Solution
The new Jørgenstil identy is a customised, dynamic identity. Jørgen Hvirring owns the brand in all aspects. Customization is the first step towards letting the identity reflect a sense of community, creating an emotional bond with the audience.
The logotype, captures energy and flow, in a warm and personal 'Jørgen-style'. The subtle accent on 'stil' refers to silence, needed to truly experience music in all senses.
We delivered: brand consulting, created the new identity, and provided the tools to create dynamic versions of the logo.
Explore the sound of Jørgenstil
Buromix, provides truly engaging, unique events
Buro Mix maakt evenementen tot een unieke belevenis. Verzorgd, oorspronkelijk en altijd verrassend. De huisstijl is kleurrijk en vol energie, net als Buro Mix zelf. Creativiteit, oorspronkelijkheid en plezier spelen een grote rol en bij evenementen. Storytelling by design noemen we dat bij DPID.
Buro Mix makes events an unique experience. Neat, original and always surprising. We designed a brandidentity just as colorful and full of energy, like Buro Mix itself. Creativity, original and pleasure play a major role and at events.
Internet of things ondergaat een geweldige boost momenteel. Trakkies is hierin een voorloper met het ontwikkelen van een reeks toepassingen die ons leven makkelijker maken. Samen met developer Marc Persoon hebben we in opdracht van Trakkies de internationale website Trakkies.com een nieuwe up-to-date vormgeving gegeven.
Meer weten?
Ben je nieuwsgierig wat DPid voor jou kan betekenen op het gebied van digital design en branding? We horen het graag.
Solution
The Bixmile icon is inspired on sailing / racing together, with two spinnakers hinting at a "B", refering to the name.
We delivered: the new app icon, improved the UX, webdesign and the new Bixmile identity,
Challenge
Dirk Pieter van Walsum, brand strategist at DPid: “The app-store is filled with thousands of undescriptive icons for sailing and navigation. We enjoyed creating an stylish icon that stands out and helps reaching potential sailing fans."
Background
The Bixmile app simplifies the planning and tracking of sailing trips, it follows your location while sailing and makes it easy to share with others to improve your skills.
You can read more on the Bixmile App website
The web development was implemented by www.bixmile.nl
Wat een geweldig jaar voor De Schoolschrijver! Meer scholen zien de meerwaarde van de Schoolschrijvers en het is ontzettend leuk om te zien hoe kinderen hiervan genieten. DPid heeft het jaarverslag ontworpen - overzichtelijk en in lijn met de huisstijl. Veel infographics, grote foto’s om de lezer bij de Schoolschrijver te betrekken. Actief participeren aan de toekomst van schoolkinderen geeft een mooi en waardevol resultaat!
> Bekijk ook eens de the Schoolschrijver brand identity
What a great year for De Schoolschrijver! More schools see their added value and it is very nice to see how kids enjoy this. DPid designed the annual report - fesh and in line with the corporate identity. Lots of info graphics, large photographs to engage readers. Actively participating in the future of schoolchildren gives a beautiful and valuable result!
Achtergrond., uitdaging & ambitie
De Schoolschrijver bereikt deze editie meer dan 10.000 kinderen. Ook ouders en leerkrachten worden actief betrokken. Zeventig procent van onze kinderen verlaat het basisonderwijs met onvoldoende schrijfvaardigheid. Dat moet en kán anders, vindt De Schoolschrijver. De aanpak van De Schoolschrijver heeft resultaat: 94 procent van de leerkrachten constateert dat leerlingen vooruitgaan in leesplezier, schrijven, taalontwikkeling, creativiteit en zelfvertrouwen. Er nemen dit jaar scholen in Amsterdam, Rotterdam, Groningen, Fryslân en Noord-Brabant deel. De Schoolschrijver groeit! de allerbeste Nederlandse kinderboekenschrijvers gaan weer een half schooljaar lang als Schoolschrijver aan de slag op vijftig basisscholen. om de kwaliteit van lezen en schrijven te verbeteren.
Oplossing / Resultaat
Dirk Pieter van Walsum, creative director bij DPid: “Scholen hangen barstens vol met communicatie uitingen, het prachtige doel van de schoolschrijver verdient ieders aandacht.“
De schrijvers zijn de helden van het verhaal van De Schoolschrijver. Zij trekken je de taal in en laten de kinderen plezier in taal ontdekken op een manier die ze niet voor mogelijk hielden. De posters versterken daarnaast de professionaliteit van De Schoolschrijver.
Alle scholen hebben een schrijver met een eigen poster. Afbeeldingen van de posters worden volop gedeeld op sociale media, waarmee het bereik extra vergroot wordt. De campagne omvat naast posters en flyers ook bewaarmappen voor de kinderen.
Credits:
Fotografie: Chris van Hout
Tekst: De Schoolschrijver
Ontwerp: DPid
Voor de vierde keer op rij mochten we het jaarverslag van De Schoolschrijver ontwerpen. Samen met de redactie hebben we dit jaar gekozen voor een andere aanpak, om het doel “Ieder kind taalsterk’ van de schoolschrijvers krachtig te vertellen.
De Schoolschrijver kan nog beter vertellen waar voor staat als alle informatie ook echt overkomt. Sterke visuals, heldere infographics, iconen en fotografie gecombineerd met mooie vormgeving helpen daarbij en leveren een prachtig, prettig leesbaar jaarverslag dat voor veel marketing doeleinden inzetbaar is.
Zelf het hele jaarverslag 2017/2018 bekijken? Online version Annual report / jaarverslag.
Solution
Claar Delfsma, creative director DPid:
“The design concept is ‘development’ in a symbolic way: A patient in the Oostvaarderskliniek will get step-by-step, treatment to recover and safely return into society. The style elements remain recognizable, coherent and consistent for the clinic and outsiders.“
We delivered a wide range of communication items, starting with the new logo, corporate identity, brand manual and adaptation on many different items: website, signage, icons, brochures, direct marketing, annual reports, correspondence, tableware…
DPid received a Red Dot Design Award, for the work on this case. The jury reported: Its striking word/picture mark shows the visualisation of a step-by-step development that the patients experience during their resocialisation. A warm dark violet and specially selected contemporarytypographics support the appealing corporate design whose implementation includes all spheres of communication as well as a building signage system, staff clothing, and objects of daily use such as tableware.
Challenge
Dirk Pieter van Walsum, brand strategist at DPid: “the Oostvaarderskliniek asked us to develop a specific and meaningful identity for the merger. Combining different organisations is always a challenge. The strong brand identity brings cohesion and is a major step forward".
Background
FPC Oostvaarderskliniek has specialised in forensic psychiatry and is part of the Dutch Ministry of Justice. FPC stands for Forensic Psychiatric Clinic, in the Netherlands more commonly known as tbs-kliniek. Oostvaarderskliniek is the new name of Flevo Future, a fusion of the Dr. F.S. Meijersinstituut and tbs-clinic "De Singel" in Amsterdam, More information about the clinic on their website: FPC Oostvaarderskliniek