Achtergrond., uitdaging & ambitie
De Schoolschrijver bereikt deze editie meer dan 10.000 kinderen. Ook ouders en leerkrachten worden actief betrokken. Zeventig procent van onze kinderen verlaat het basisonderwijs met onvoldoende schrijfvaardigheid. Dat moet en kán anders, vindt De Schoolschrijver. De aanpak van De Schoolschrijver heeft resultaat: 94 procent van de leerkrachten constateert dat leerlingen vooruitgaan in leesplezier, schrijven, taalontwikkeling, creativiteit en zelfvertrouwen. Er nemen dit jaar scholen in Amsterdam, Rotterdam, Groningen, Fryslân en Noord-Brabant deel. De Schoolschrijver groeit! de allerbeste Nederlandse kinderboekenschrijvers gaan weer een half schooljaar lang als Schoolschrijver aan de slag op vijftig basisscholen. om de kwaliteit van lezen en schrijven te verbeteren.
Oplossing / Resultaat
Dirk Pieter van Walsum, creative director bij DPid: “Scholen hangen barstens vol met communicatie uitingen, het prachtige doel van de schoolschrijver verdient ieders aandacht.“
De schrijvers zijn de helden van het verhaal van De Schoolschrijver. Zij trekken je de taal in en laten de kinderen plezier in taal ontdekken op een manier die ze niet voor mogelijk hielden. De posters versterken daarnaast de professionaliteit van De Schoolschrijver.
Alle scholen hebben een schrijver met een eigen poster. Afbeeldingen van de posters worden volop gedeeld op sociale media, waarmee het bereik extra vergroot wordt. De campagne omvat naast posters en flyers ook bewaarmappen voor de kinderen.
Credits:
Fotografie: Chris van Hout
Tekst: De Schoolschrijver
Ontwerp: DPid