We benutten onze passie, kennis, ervaring en betrokkenheid om doelgericht de beste ontwerpen te realiseren.
Een nieuw product lanceren
of een nieuwe markt betreden
Een digitale ervaring / platform bouwen
Een merk weer bij de tijd brengen
Een fusie merk goed begeleiden zodat de beiden groepen één sterk merk worden
De klantervaring vereenvoudigen
door de kwaliteit van de producten te verbeteren
Aandacht generen
met een (nieuw) merkverhaal
Er zijn tal van doelen die ondernemers hebben om van onze diensten gebruik te maken. DPID maakt plannen en ambities concreet, tastbaar en zichtbaar.
Bovenal maken we merken onderscheidend, want alleen onderscheidende merken gaan het verschil maken.
We creëren, positioneren en herontwerpen
merken en huisstijlen voor klanten, van startups tot wereldwijde bedrijven. Merk-strategie, positionering, het verhaal, de visuele identiteit en tone of voice, naamgeving en richtlijnen.
We maken de concepten werkelijkheid in digitale kanalen, evenementen, verkoop- en marketingtools, daarvoor ontwikkelen en ontwerpen we: Websites,
UX and UI, digitale services, mobiele applicaties Digitale oplossingen die werken en opvallen. Ervaringen die helpen uw verhaal online te vertellen en u duurzaam sterker maken.
We weten hoe we verpakkingen moeten maken die worden verkocht. We ontwikkelen verpakkingen en bieden oplossingen voor geheel nieuwe producten. Doorvertalen van branding, (nieuwe) afbeeldingen of een structurele oplossing. Tenslotte ontwerpen we ruimtelijke ervaringen, denk aan bewegwijzering, signage of beursstands.
DPid werkt voor diverse sectoren:
ZAKELIJKE-, FINANCIËLE DIENSTVERLENING
& INDUSTRIE
ABN Amro, Arbogo, Axxius, Newport Capital De M factor, Grant & Genius,Mitsubishi Turbocharger, Quby, Konica Minolta, Canon Europe, Wavin
ZORG & WELZIJN
Fivoor, Oostvaarderskliniek, Palier, Parnassia Group, Indigo,Fysio Centrum Hoorn, Indigo
ONDERWIJS, CULTUUR, LIFESTYLE
Buro Mix, De Schoolschrijver, Helen Parkhurst, Amber,
>> uitgebreide lijst opdrachtgevers
Meer weten over een specifiek project
of toepassing? Stuur een mailtje
Dirk-Pieter van Walsum is creative partner en oprichter van DPID. Specialist in merkontwikkeling en visuele communicatie. Studeerde industrieel ontwerp aan de TU Delft. Maakt merken als Helen Parkhurst, De Schoolschrijver en Fivoor onderscheidend.
Kenmerkend project: Oostvaarderskliniek, in 2009 bekroond met een Reddot design award.
Richtte in 1991 DPID op.
T: Dirk-Pieter 06 2123 6126
Aangevuld met een ijzersterk netwerk
We werken intensief samen met specialisten freelancers en toeleveranciers. Zo combineren we wensen, expertise, beschikbaarheid en budget.
Claar Delfsma is creative partner bij DPid. Advies en concept voor merken, kunstprojecten, tentoonstellingen, beurzen, verpakkingen en retail. Claar (Gerrit Rietveld Academie) heeft gewerkt voor Amsterdams Fonds voor de Kunst, KejaDonia, Interbrand (Icelandair / Reebok), TBWA\Designers company (Swatch / Heineken / Diabetesfonds / Staatsloterij / TomTom / Nivea) en als interim creative lead bij Floramedia.
T: Claar 06 5518 8173
Onafhankelijk
We denken vrij, volgen onze intuïtie, kijken naar mogelijkheden waardoor een uniek perspectief ontstaat.
We zijn flexibel.
Afhankelijk van de opdracht, stellen we een team samen. Geen via-via of extra ‘laag’ - geen extra kosten, altijd persoonlijk contact.
We luisteren en leren
Elke klant, elke opdracht verdient inzet en aandacht. - zodat de kern en focus duidelijk blijft.
We gaan voor een duurzame relatie.
Elkaar leren kennen, maakt het werk sterker, beter, en de communicatie gemakkelijker.
We hebben een open vizier
we beperken ons niet en grote ideeën komen vaak op onverwachte momenten en plekken.
We zijn direct.
We maken opdrachten niet gecompliceerd.
Onze aanpak is effectief en verfrissend simpel.
We blijven ons ontwikkelen.
moderne communicatie kent veel uitdagingen en verandert constant. We helpen merken zich aan te passen en de voordelen te benutten.