Achtergrond
Palier is het merk voor de forensiche en intensieve psychiatrische zorg van de Parnassia groep. Parnassia is de grootste zorgverlener in Nederland. Palier levert optimale geestelijke gezondheids- en verslavings behandeling voor daders en patiënten met complexe psychiatrische en verslavingsproblemen.
Uitdaging
De uitdaging is een respectvolle en optimistische benadering in alle aspecten van het merk en de visuele communicatie in een ernstige omgeving.
Oplossing / resultaat
We hebben gekozen om naast de naam, met de letterlijke betekenis van Palier (tussenstuk tussen twee trapdelen), de kern van de de activiteiten op een verhalende manier weer te geven in het beeldmerk. De patiënten bevinden zich op een pauze-moment in hun leven om een nieuwe start / stap naar verder te maken. Beweging / dynamiek is een belangrijk element voor de mensen die aan Palier verwant
De stijlelementen zijn duidelijk helder en rustig, om de stabiliteit en duidelijke communicatie naar patiënten, werknemers en andere betrokken partners te visualiseren. Het geeft ook Palier weer als een partner die kan worden vertrouwd en benadrukt de hoogwaardige kwaliteit in geestelijke gezondheidszorg
Onafhankelijk onderzoek van de merkenportfolio van de Parnassia Group toont aan dat Palier een sterk merk in de groep is. Duidelijk en herkenbaar in consistentie van stijl - precies wat nodig is voor de patiënten.
Naast de visuele identiteit heeft DPid voor Palier een breed scala aan communicatie oplossingen ontwikkeld. Een brochure lijn (print en online) voor de werkvelden, het magazine Veilige stad, jaarverslagen, bewegwijzering en gevelbelettering, campagnes rondom: zelfbeschadiging, JOVOpoli en een Arbeidsmarkt campagne en een breed scala aan andere marketing- / communicatie-items.
Activiteiten
Research
Brand strategy / positioning
Design
UX design
Concept
Campaign design
Illustration
Wayfinding
Signage
Spatial design