Uitdaging
Oprichter en Wall Street veteraan Matt Markiewicz, vroeg ons om een onderscheidend beeldmerk te ontwerpen voor de Herculoid Group. De Herculoid Group helpt vermogensbeheerders en visionaire indexondernemers op de kapitaalmarkt om hun ideeën commercieel tot leven te brengen door de creatie van één van de snelst groeiende financiële diensten ter wereld, het exchange traded fund (ETF). De-SPAC-index, ruggengraat voor twee NYSE-genoteerde ETF's zijn ontwikkeld door en onderdeel van de portefeuille van de Herculoid Group.
Ontwerp oplossing
Om de kracht en expertise van Herculoid te benadrukken hebben we een huisstijl ontwikkeld waarbij simpel de sleutel was, eenvoud werkt. Het merk heeft een ondersteunende rol.
De verhalende naam Herculoid, uit de griekse mythe over de onoverwinnelijke Hercules, hebben we verbeeld door de hoofdletter/held H, te combineren met het gelijkenis (=) teken uit ‘-oid’, symbolisch voor de solide balans. De ‘ladder’ vormt een gelaagd, krachtig en herkenbaar merkbeeld waarmee Herculoid “boven de menigte uitstijgt”.
We werkten graag voor de Herculoid Group, inmiddels is het beeldmerk als Trademark geregistreerd.