Uitdaging
Hoe transformeer je de identiteit van een merk? Met alle onzekerheid op de huidige energiemarkt en honderden aanbieders van klein tot groot is inkoop van energie voor veel ondernemers een bron van zorg. Energyned helpt ondernemers al ruim twaalf jaar met selectie, inkoop en het verduurzamen van hun energie-gebruik. De bedrijfsleiding zag in dat een nieuwe merkstrategie noodzakelijk was om te slagen in veranderende markt-omstandigheden. Dit was de uitdaging waarvoor Energyned DPID vroeg een antwoord te geven.
Oplossing
Onze aanpak van projecten is collaboratief, we luisteren en werken nauw samen met onze klanten. Samen met het management van Energyned hebben we een nieuwe merkstrategie geformuleerd die de basis vormt voor de nieuwe merkidentiteit. Veel energie-bedrijven maken hun activiteiten nodeloos complex, zijn puur gericht op winst maximalisatie met minimale aandacht voor duurzaamheid. Op een optimistische, makkelijk te begrijpen manier, het complexe verhaal van duurzame energie-selectie vertellen vraagt lef én biedt volop kansen.
Van daaruit hebben we de merkidentiteit gecreëerd die dit doel tot leven brengt. Het nieuwe logo met de subtiele smile in de ‘e’, laat een optimistisch, warm en vriendelijk Energyned zien. Het consistente geheel van alle communicatie-uitingen en de merkstijl zorgt voor een sterk merk met een vriendelijk karakter.
-
We werken met veel plezier samen met directeur David Meijer en het team van Energyned aan communicatie uitingen om Energyned verder te laten groeien.
Diensten:
Brand strategy
Purpose, mission, vision
Brand identity systems (CI/VI)
Packaging design
Design guidelines
Brand communications (internal and external)